24 Nisan 2009

bizi bu havalar mahvetti şekerim...

bahar geldi,çiçekler açtı,kuşlar cıvıldadı.her şey rengarenk olmaya başladı ama gelin görün ki insanların çoğunun alerjik rahatsızlıkları da başladı.baharın bu güzellikleri getirmesinin yanında bir de bizlere hayatı zindan edebilmesi bir karmaşa.polen nedeniyle hemen hemen hepimizde kaşıntılar,hapşırmalar,yorgunluklar,halsizlikler baş gösterdi.kiminle konuşsam aynı dertten muzdarip.ben de alerjik bünyeye sahip bir insan olaraktan elimde mendil hapşırıyorum.grip ya da nezle olmamama rağmen burun akıntısı mevcut belirtiler arasında.aslında hepimizin bildiği gibi bu bahar aylarında uçuşan ve vücudumuza giren polenlerin etkisiyle yaşadığımız alerjik rahatsızlıklar.konuyla ilgili yaptığım araştırmalara göre polen vücudumuza girdikten sonra;burun, gözler ve hava geçitlerini döşeyen mukoz zarlarının iltihaplanmasına neden olup sürekli hapşırma, burun akıntısı ve tıkanıklığı, kuru öksürük, boğaz, burun ve kulakta şiddetli kaşıntı ya da gözlerde kaşıntı ve sulanma gibi belirtilerle saman nezlesini başlatıyormuş,ileri vakalarda yorgunluk, iştahsızlık, sinirlilik, baş ağrısı, sinüzit, orta kulak iltihabı veya bronşit veya astım gibi hastalıklara dönüşebiliyormuş.yeri gelmişken belirtmek isterim ki astım krizlerini azaltmada en işe yarayan yöntem,taze acı bibermiş.düzenli bir şekilde taze acı biber yemek astım krizlerini azaltmada önemli bir yere sahipmiş.Bol miktarda taze soğan ve sarımsakla birlikte yenilirse acı biber etkisini daha çabuk göstermiş.birkaç damla acı sos katılmış bir bardak su içmek bile astıma oldukça iyi geliyormuş.ayrıca kahvenin içinde bulunan bir maddenin de astım krizleri üstündeki azaltıcı etkisi kanıtlanmış.özellikle sert filtre kahveler bu konuda oldukça etkiliymiş.Omega 3 yağ asitleri içeren besin maddeleri tüketmek de astım adına yapılacak iyileştirici bir yöntem.bu asitleri en çok içeren maddeler ise bildiğiniz gibi balık ve ceviz.(tabi balığa alerjik olanlar dikkat etmeliler!) ileri vakalarından ziyade zaten hapşırma,kaşıntı derken insanın canı fena halde sıkılıyor.ben kendi adıma bu kaşıntılar için antihistaminik bir ilaç kullanıyorum.o beni bayaa bir rahatlatıyor.yoksa gerçekten insanın hayat enerjisini düşürücek derecelere varabiliyor bu hapşırmalar,kaşıntılar.yaşadığınız şehirle de ilgili olan bu rahatsızlık insanların çalışma hayatlarını da bu aylarda hayli etkilemekte.bazı ülkeler bu konunun öneminin farkında olup hava durumlarının içinde ülkelerindeki şehirlerin polen haritalarını bile veriyorlarmış,süper ya :)ama polen etkisini azaltmak için bazı yöntemler önermişler ben de elden geldiğince onları sizinle paylaşmak isterim:
  • polenler en fazla sabahları saat 05.00 ile 10.00 arası uçuşuyorlarmış.bu saatlerde açık havaya çıkmayı önermiyor uzmanlar.bu saatler özellikle işe,okula gidilen saatler olunca kendimizi korumak adına özellikle ağızdan nefes almak yerine sadece burnumuzdan nefes almalıyız bence.
  • kıyafetlerimiz ve özellikle saçlarımız polen ve tozları çok tutarmış.o yüzden kıyafetleri değiştirip saçları da her akşam yıkamalıyız bu aylar içinde(ama üşütmeyin sakın ha!)
  • polen zamanı evinizdeki cam ve kapıları kapatmayı öneriyorlar uzmanlar.
genel anlamda bu maddelere dikkat edersek işin korunma yolunu başarabiliriz.ben kendi adıma dediğim gibi ayrıca bununla ilgili doktor tarafından verilen bir ilaç kullanıyorum.sizin de eğer bu konuyla ilgili rahatsızlığınız varsa doktor kontrolünden geçmeniz yararınıza olacaktır.10-12 yaşlarımdayken alerjik astım nedeniyle 4 sene boyunca Ankara Hacettepe hastanesinde aşı tedavisi görmüştüm.günümüzde artık daha kolay yapılan bu alerji testleri sizin neye karşı ne derecede alerjik olduğunuzu belirlemeye yardımcı olacaktır.bunun sonucunda ise alerji hassasiyetinizin olduğu maddeler bulunup bununla ilgili vücudunuza belirli oranlarda bu maddeler verilir ve böylece azar azar o maddeye karşı alerjiniz yok edilir.ben zamanında bu testleri yaptırdığımda bende başlıca; ev tozu,domates,kuruyemiş,.. gibi maddeler çıkmıştı.4 sene süren aşı tedavimden sonra artık çok hafif bir toz uçuşmasına soluk alamayan ben ev temizleyebiliyorum ya da eskiden tek bir fındıktan veya domates diliminden nefes darlığı başlarken şimdi hepsini tüketebiliyorum.o yüzden size naçizane tavsiyem alerji testi yaptırmanız.en azından neye karşı alerjik olduğunuzu bilmeniz sizin yararınıza olacaktır.hepinize iyi ve sağlıklı bir hafta sonu diliyorum...

3 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Neyseki bir seye alerjim yok ama esimin belirtileri basladi, bu demek oluyor ki ben de onunla birlikte cekecegim :)) Cok cok gecmis olsun sevgili Tarcinli Kek :)

tarçın dedi ki...

saol canım,miamileri bilemem ama buralarda polenler fena uçuşuyor.eşine de şimdiden geçmişler olsun diyelim :)

Üfürükten Prenses dedi ki...

öleceğim ya..
malum testi yaklaşık 10 yıl önce yaptırdım,kıl tüy herşeye alerjim çıktı.
Bahar ayları tam bir işkence hele bu sene,burnumdan geldi..

Poff,çok can sıkıcı,35 yaşından sonra geçecekmiş benim ki ne alakaysa?