26 Aralık 2009

yarı hacı olduk bugün..

tahmin ettiğiniz gibi nerdeyim? konyada!dün antalyadan akşamüstü gibi çıktık daha uzun sürer diye tahmin ettiğim ant-konya yolu 3.5 saatte bitti.antalyadan çıktıktan kısa süre sonra başlayan soğuk gerçekten iç anadoluda olduğumuzu bize hissettirdi.samsun istikametinde süren yolculuğumuzu konyaya uğrayarak hem hafifletmiş olduk,hem de buradaki kuzenlerimi görme ve konyayı tanıma fırsatı buldum.konyayı daha küçük bir yer diye tahmin etmiştim.evet türkiyenin yüzölçümü açısından en büyük ili.ama gerçekten çok çok gelişmiş.şehrin bir ucundan diğer ucuna gidebilmek hakketen zor.her türlü çarşı pazar alışveriş merkezi mevcut.tabi yıllar yılı çeşitli medeniyetlere ev sahipliği yapmış olması da şehri bir kültür merkezi haline getirmiş.ne tarafa baksanız bir cami,külliye,medrese çıkıyor insanın karşısına.sabah itibariyle gezmeye çıktığımızda ilk istikametimiz tabi mevlana oldu.cumartesi olması sebebiyle yerli ve yabancı tursitlerin akınına uğramış olan mevlanayı gezdik.mevlananın ve çeşitli evliyaların sandukaları arasında gezerken çeride çalınan ney müziğiyle huzura kavuşuyor insan.oradan çıkıp aşk romanının da etkisiyle tabi ki nereye gittik??şems-i tebriziye! mevlananınkine göre çok çok daha sade bir dergahta yatmakta olan şems yazılanlar gibi gerçekten ebedi istirahatgahında da çok çok sadeydi.içeride bir köşede oturup orada oturmanın huzurunu dinledim biraz.dinledim diyorum gerçekten bugün konyada gittiğimiz her yer huzurla doluydu.ama en çok şemsin yanında bunu hissettim.elif şafağın kitabında anlattığı gibi sandukasının altında da şehit edildiği yazıyordu.sandukalar birer görüntü unsuru olup asıl kabirler yer altındaymış.tabi ki bunları görme şansımız olmadı.ama yazılana göre şemsin kabri atıldığı kuyunun hemen yanındaymış.gerçekten huzur dolu bir gündü,hepinize de konyadan huzurlar mutluluklar gönderiyorum...

5 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.
MUTLU YILLAR
Sevgilerle … SeViL :…

tarçın dedi ki...

amin kocaman bir AMİN hepimize mutluluklar gelsin inşallah !!

purplelife dedi ki...

Bab- ı Esrarı okuyunca ben de çok merak ettim Konya'yı Mevlana'nın yaşadığı yeri... Umarım gitme fırsatım olur bir gün benim de...

tarçın dedi ki...

gitmelisin bir gün mutlaka canım..

"PRETTYCOOL" dedi ki...

konya çok başka bir şehir,orayı görmeyi çok isterim,hele ki elif şafaktan aşkı okuduktan sonra biran önce gidesim gelmişti amaaa hamileydiim:))gidememiştim,bakalım ne zamana kısmet olur,inşallah ben de görebilirim..