20 Kasım 2009

facebooksuz yapamaz olduk...


evet başlığı önceden yazdım bu sefer hani yazıyı döşeyip ona uygun başlık bulmak şuraya dursun bu başlık günlerdir aklımdaydı zaten.facebook çılgınlığı yaklaşık olarak ne zamandır devam ediyor bilemiyorum.facebooka üye olup eski arkadaşlarını,sınıftakileri,öğretmenlerini,taa ebeni bile bulabiliyorsun.adını,soyadını yazıp benzer kişiler arasından bakınıyorsun artık."bu mudur,şu mudur?,benziyor gibi lan bu kadar değişmiş midir??"diye,bulunca sanki hazine bulmuşçasına bir sevinç,bir sevinç...kişiyi eklemeler,aaa ne kadar değişmişsin,arkadaşınız kızsa muhtemelen kucağında bir bebek ve karşılıklı "ayyy inanmıyoruuuuuum" tribanları...sonra..sonra ne oluyor ben anlatayım.ilkokulda,ortaokulda,..bilmem nerden arkadaşın olan kişiyle bir süre sonra konuşmaz konuşamaz oluyorsun.eee bundan daha normal de bir şey yok ki!o dönemler belki ortaokul 1-2 ya da lise sonda çok samimi olduğun bu arkadaşla sonra yolların ayrılmış zaten yani arada kocaman bir boşluk!arada yaşamamışsın ki onunla.aradaki yaşamında büyük olasılıkla önemli olaylar yaşadığın bu kısımda bu arakdaşın yok zaten."şu hocayı hatırlıyor musun?kopya çekmiştik beraber dimi?"muhabbetleri de en kısa sürede tükenip bitiyor.sonra listende olan ama konuşmadığın birçok profil birikiyor.yani genelde durum bu.siz derseniz aaaa ben arkadaşlarımı buldum ve iyi ki bulmuşum hiç bitmedi muhabbet biz arayı kapattık,o zaman tamam,ortaokul lise arkadaşını bulup evleneni de var çevremde ona bir lafım yok ama ben arada olan boşluk yüzünden 2-3 cümle konuşabildiğiniz ve sonra karşılıklı sustuğumz kişilerden bahsediyorum.

başlıkla alakalı konum ise aslında bu değil.facebook oyunları.facebook yöneticileri zannımca benim yukarıda sıraladığım fikirlerden ötürü sitenin bir süre sonra girilmek istenmeyeceğini düşünüp türlü türlü oyunlar entrikalar yüklediler siteye :)en baş entrikanın adı da:farmville! facebook kullanıcısı iseniz mutlaka bilirsiniz ki.farmvilleden kaçış öle kolay değildir.ben kendimden biliyorum.bu oyun yüklenip de oynamaya başladıklarında "amaaaaann sıkıcı bir oyun işte hararetle neden dikerler ekerler bilmem!"diye burun kıvırdım itiraf ediyorum.evet oyun bir dikme,ekme,biçme yani kısaca modern çiftçilik!bunda şöyleee temiz havada normal bir bahçede yapmıyorsun bu aktiviteleri.baya bayaaa ekrana domates ekiyorsun kardeşim!eğer farmville oyuncusu değilseniz hiçççç mi hiç dalga geçme ayakları yapmayın çünkü durum çok fena.bir süre sonra bıdıcık olan tarlanızı büyüte büyüte hayvan bir alana sahip oluyorsunuzyürüyüşünüz bile değişiyor sanki boğaza karşı arsa sahibi gibi yürüyorsunuz artık :)2-4-6-10-12-24 saatlik sebze,meyveleri seçiyorsunuz.bunları ekmeden biçmeden geçirdiğiniz süre azalıyor.uyku düzeniniz ona göre ayarlanıyor yahu.saate bakar olduk "abi şu badılcanı eksem o büyüyünce ben uyuyor olur muyum ki??"binbir emek binbir coins( :)le diktiğin sebzecikleri toplayamazsan bir süre sonra heba olup giderler zaten.sen de sebzeni toplayacağına dışarıda yürüyüş yaptığın ya da sinemada harika bir film izlediğine yanarsın eve dönünce"anam anam gitti fasulyelerrrrrr!" hayır oyunda dikilen sebzeyi,meyveyi,ağacı anladım da hayvanları da aynı mantıkla toprağa ekip büyümelerini bekliyorsunuz.toptan çılgınlık yani.ama ben şu yazıyı yazarken bile coffeelerim büyüdü mü diye meraktan yazamıyorum.o yüzden kaçıyorum....

5 yorum:

zeynepin sesi dedi ki...

canım başta çok eğlenceli gelmişti bana farmville ama öle sıkıldım ki şimdi..26 leveldeyim,bıraktım oynamıorum ya..bana ne çürürlerse çürüsünler..

tarçın dedi ki...

zeynepcim yapma ben de 26.leveldayım bak bugün neler neler geldi.lunapark oyuncakları doldu market :))

Haydi mutfağa dedi ki...

aynen bu farmville hastalık gibi...
insan bırakamıyor maalesef

tarçın dedi ki...

dimi dimi dimi :))

purplelife dedi ki...

Ben bu hastalığa tutulmadım, uzak tutuyorum kendimi:)